Volkswagen, Daimler және BMW неміс концерндерінің құпия қастандығы
21.05.2024
·
4 минут оқу
Дизельдік дауларға қарамастан, картельдер ұзақ уақыт бойы неміс бизнесінің ажырамас бөлігі болды. Канцлердің үлкен сайлауалды көшбасшылығын үзуге бағытталған соңғы әрекет Ангела Меркель немістер неміс тарихының маңызды бөлігін ұмытып кетеді деген ақылға қонымсыз ставка жасайды.
Елдің үш ірі автомобиль өндірушісі-Volkswagen, Daimler және BMW - технологияға қатысты ондаған мәселелер бойынша сөз байласты деп айыпталуда.
Қазіргі уақытта немістердің көпшілігі қазіргі заманғы шығарындылар стандарттарына сәйкес келмейтін дизельді көліктерге тыйым салуды жақтайды және олардың көпшілігі соңғы уақытқа дейін ұлттық мақтаныштың тірегі болған автомобиль өнеркәсібі енді сенімді емес дейді.
Сәрсенбіде автомобиль өнеркәсібінің басшылары үкіметті шешім іздеуге шақырған "дизель саммитіне" қатысады. Бұл Меркельдің сайлауалды стратегиясының бөлігі, бірақ ол болмауы керек. Бәсекелестер, әсіресе жасыл және социал-демократтар, ол жылдар бойы саланың бастықтарымен тым тығыз байланыста болды, бұл оны жанжалдардың шексіз ағынына кінәлі етеді деп мәлімдейді. Канцлер сауалнамаларда көшбасшы бола алатындай етіп бәрін басқаратынын көрсетуі керек.
Ескі дизельдерге тыйым салу-өнеркәсіптен бас тарту балама ретінде бағдарламалық жасақтаманы түзетуді қажет етеді-қазір Штутгарт сотында экологиялық топтың қалада мұндай тыйым салу туралы талабын күшінде қалдырған шешіміне байланысты болуы мүмкін. Бірақ Меркель Үкіметі автомобиль өндірушілерінің бірлесіп жұмыс істеуіне жол бермеу үшін қатаң шаралар қабылдауы екіталай. 1942 жылы Гитлердің қуғын-сүргінінен құтылу үшін АҚШ-қа қашып кеткен көрнекті неміс заңгері Генрих Кронштейн Германиядағы картельдердің дамуы туралы екі мақала жазды. Ол 1870 жылдың аяғында енгізілген және бірінші дүниежүзілік соғысқа дейінгі неміс өнеркәсібінің жарылғыш дамуымен байланысты Отто фон Бисмарктың протекционистік саясатына байланысты картельдердің тууын сипаттады. Көптеген салалардағы компаниялар жалпы сату құрылымдарын құру, ішкі бәсекелестікті жою үшін бірігіп, неміс өнеркәсібін халықаралық нарықта бәсекеге қабілетті етеді. 1901 жылы осындай 450 картель болған. Олар Германияны нарықтық жағдайын қалай теріс пайдаланғаны үшін ғана емес, сонымен қатар зерттеулерді біріктіру қабілеті үшін де әлемдегі басым өнеркәсіптік күшке айналдырды.
Қоғамдық пікір мен соттар шектеусіз бәсекелестікке қарсы болды және картельдердің пайдасына болды. Нәтижесінде: неміс экспорты экспоненциалды түрде өсті. Алайда, келісім шығындарсыз болған жоқ. Кронштейн былай деп жазды: Германияның бұл таңқаларлық даму үшін төлеуі керек Бағасы басым Пруссия философиясы тұрғысынан тым жоғары болып көрінбеді. Жеке адамның іс-әрекет еркіндігі барған сайын жоғалып кетті. Ол болған еркін бәсекелестік болашақ картельдегі квоталар үшін күреске айналды, ал университеттердегі либералды экономистер көздерін жұмып, еркін сауда кезеңінде өмір сүріп жатқандай көрінді. Жеке тұлғаны қорғауға арналған әрбір құрылғы бейсаналық түрде картельдер мен монополияларды бақылауға арналған құрылғыға айналды.
Өмір сүру саласында бостандықтың жоғалып кетуі, ол ең басым болуы керек, әр адамның бүкіл философиясына, оның елдегі орнына қарамастан әсер етті. Бірінші дүниежүзілік соғыс жеңіліп, алғашқы монополияға қарсы заң қабылданғаннан кейін де, неміс картельдерімен күресудің жалғыз жолы болды - оларды тарту. Philips мұны 1930 жылдары Siemens және AEG бірлескен кәсіпорны Telefunken компаниясын сотқа беру арқылы жасады, содан кейін неміс және голландиялық радио индустрияларын бақылауды бөлісетін жаңа картель келісімін жасады. Нацистер бағаны бақылауға тырысып, картельдер үшін бәрі болды. Олар ынталандырудың басқа түрлері көмектеспеген кезде бизнесті біріктіруге мәжбүр етті. "Картельдер шексіз бәсекелестіктен әлдеқайда жоғары экономикалық ұйымның бір түрі болып саналды", - деп жазды Вильфрид Фельденкирхен 1992 жылы Германияның бәсекелестік саясатын зерттеуде. Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін АҚШ Германияны монополиясыздандыруға итермеледі; либералды экономикалық тәртіп орнату қажет болды. Бірақ неміс бизнесі бұл күш-жігерге қарсы тұрды. Монополияға қарсы заңнаманы қабылдау үшін жылдар қажет болды. Фельденкирхен былай деп жазды:
АҚШ қысымы жалғыз қозғаушы күш болды, бірақ ол қарама-қайшы нәтижелерге ие болды, өйткені Германия үкіметі кем дегенде американдық талаптарға егжей-тегжейлі жауап берді. Ауыр өнеркәсіптегі тік комбайндардың құлдырауы көп ұзамай осы саладағы көлденең концентрацияның жоғарылауына әкелді. Неміс бизнес мәдениеті осы уақытқа дейін бар ірі компанияларда өзара байланысты Директорлар жүйесін құруға әкелді. Ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстармен айналысатын салаішілік келісімдердің барлық түрлері 2005 жылға дейін монополияға қарсы заңнамадан "рационализаторлық картельдер" ретінде босатылды, бұл жалпы қабылданған салалық стандарттарды қолдану арқылы тиімділікке әкелуі мүмкін.
Еуропалық Одақтың "мақсаты немесе салдары ретінде бәсекелестікті шектейтін барлық келісімдерге, келісілген іс-әрекеттерге немесе кәсіпорындар қауымдастығының шешімдеріне" тыйым салуына сәйкес, мұндай шараларды қорғау қиын, сондықтан Volkswagen және Daimler белсенді болуға тырысты, неміс және еуропалық билік органдарына автомобиль өндіретін ондаған жұмыс топтары туралы хабарлады. Ережелер өзгерді, бірақ бір саладағы компаниялар халықаралық деңгейде олардың тиімділігі мен бәсекеге қабілеттілігін арттыру үшін бірлесіп жұмыс істей алады және жұмыс істеуі керек деген терең неміс сенімі жойылған жоқ.
Неміс консерваторы Меркель оны жойып, автомобиль өндірушілерімен соғыс бастауға тырысады деп күту дұрыс болмас еді. "Бұл қазір сынға алынатын нәрсені сынау туралы, бірақ бұл әрқашан Германия үшін стратегиялық маңызды сала екенін түсіну туралы", - деді Меркельдің өкілі Ульрике Деммер.
Германия өз тарихының әртүрлі аспектілерін өшіру үшін күресті, бірақ оларды толығымен өшіру мүмкін емес, әсіресе кейбір дәстүрлер Германияның қазіргі экономикалық күшіне ықпал етті. Автомобиль өнеркәсібі қатаң реттеу мен технологиялық өзгерістермен татуласуға тырысқанда, Меркель Үкіметі оны Дағдарыс арқылы мүмкіндігінше жұмсақ бағыттауға тырысады, бірақ бұл саяси тұрғыдан қиын.